حتی اگر کمی با شبکه‌های اجتماعی سر و کار داشته‌اید، حتما تاکنون با هشتگ‌ها روبرو شده‌اید. زمانی‌که در یک شبکه‌ی اجتماعی کنار یک کلمه علامت # گذاشته شود به آن کلمه #هشتگ می‌گویند. هشتگ‌ها باعث می‌شوند که یک متن‌ها در دسته‌بندی‌های متفاوت قرار بگیرند و پست‌های هر کس در گستره‌ای بیشتر از دایره‌ی دوستانش دیده شود.

چند راهنمایی برای استفاده‌ی بهتر از هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی:

  • همیشه در متن کلماتی در رابطه با موضوع آن داشته باشید تا با هشتگ کردن آن‌ها به دیده شدن متن کمک کنید.
  • کلمات اصلی متن خود را شناسایی کنید و در کنار آنها علامت # قرار دهید.
  • از طریق بخش جستجو می‌توانید در هشتگ‌ها کلمه‌ای را بیابید. در #همسا و اینستاگرام برای جستجوی هشتگ بخش ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. با استفاده از جستجوی هشتگ #استارتاپ می‌توانید همه‌ی مطالبی که این هشتگ در آن استفاده شده را ببینید.
  • در بخش Trends در توییتر و در بخش جستجوی هشتگ در همسا و اینستاگرام می‌توانید داغ‌ترین هشتگ‌ها را ببینید. شما می‌توانید بر اساس میزان استفاده از یک هشتگ موضوع نوشته‌ی خود و هشتگ‌های مورد استفاده در آن را انتخاب کنید.
  • بعضی وقت‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند همسا کمپینی صورت می‌گیرد که در این صورت همه‌ی اعضا در مورد موضوعی مشخص پست‌هایی را ارسال می‌کنند و از هشتگ‌های ویژه‌ای استفاده می‌کنند. دقت کنید که در این صورت حتما هشتگ‌های اختصاصی آن کمپین را استفاده کنید تا دیده شوید.
  • توجه داشته باشید که قوانین هشتگ‌گذاری در #شبکه_اجتماعی مورد استفاده‌تان چیست. مثلا در اینستاگرام نمی‌توانید از نیم‌فاصله استفاده کنید ولی در توییتر می‌توانید و یا در اینستاگرام می‌توانید از نقطه استفاده کنید ولی در تلگرام نمی‌توانید.