هزینههایی که دلسردی کارکنان سازمان به مدیران تحمیل میکند اگر از شما بپرسند به چه دلیل کار میکنید چه پاسخی خواهید داد؟ به خاطر پول؟ پاداش و مزایا؟ مرخصی؟ ترفیع؟ سفرهای تشویقی؟ رضایت شغلی؟! شاید سوال بعدی کمک کند تا
به امپراطوری هیتلر فکر کنید! هیتلر را رئیس یک سازمان فرض کنید؛ رئیسی بسیار مقتدر و توانمند! که هدفش کشورگشایی (شما بخوانید: توسعه و رشد سازمانش) بود. او برای رسیدن به هدفش از هیچ کاری (واقعا از هیچ کاری!!!) دریغ
داشتن کارکنان وفاداری که به انجام خواستههای مدیر خود علاقه دارند، جوهره یک رهبری اثربخش و قدرتمند است. این قدرت ضمن اینکه واقعی است، اما… همیشگی نیست! با درخواست و اجبار و خواهش به دست نمیآید. مانند عمارت برافراشتهای است
وقتی کلمه دلبستگی (Engagement ) در سازمان را میشنوید، چه مفهومی در ذهنتان تداعی میشود؟ به نظر شما ایجاد دلبستگی سازمانی، چه پیشنیازهایی لازم دارد؟ هزینههای ایجاد دلبستگی در سازمان چقدر است؟ منافع و اثرات وجود دلبستگی در سازمان چیست؟
لطفا به این پرسشها فکر کنید: • شما پول خود را در کجا سرمایهگذاری میکنید؟ • مراقبت از فرزندتان را به چه کسی میسپارید؟ • اتومبیل خود را برای تعمیر پیش کدام مکانیک میبرید؟ • در هنگام بیماریِ خود یا
وقتی افراد برای کسی ارزش و احترام بیشتری قائل میشوند، برایش مشتاقانهتر، دلسوزانهتر و با کیفیت بیشتری کار میکنند. مدل Respect یا «احترام» مسیر میانبری را برای رسیدن به چنین رابطهای بین کارکنان سازمان شما فراهم میکند. با اطمینان میتوانم
آخرین دیدگاهها