اثرگذاری همسا در نوآوری باز

جشنواره‌های نوآوری

برگزاری جشنواره‌های نوآوری باز باعث می‌شود کارکنان فعال‌تر شوند و احساس دلبستگی بیشتری به محل کار خود پیدا کنند. وقتی سازمان ایده‌های کارکنان را ارزشمند می‌داند، این احساس تعلق تقویت می‌شود. نوآوری باز و تشویق کارکنان به ایده‌پردازی برای حل مسائل سازمانی، یکی از زمینه‌هایی است که همسا بر آن متمرکز است. در این داستان به یکی از نمونه‌های جشنواره‌های نوآوری باز می‌پردازیم.

لازم به ذکر است که به دلیل محرمانه‌بودن اطلاعات سازمان‌ها، تمام داستان‌های موفقیت همسا را بدون نام، سمت و نام سازمان شرح می‌دهیم. 

جشنواره‌های نوآوری

 یکی از سازمان‌های همکار همسا با برگزاری جشنواره‌های سالانه از کارکنان می‌خواهد راهکارهای خلاقانه برای مسائل سازمانی ارائه دهند. در نهایت، بهترین ایده توسط سازمان اجرا شده و صاحب ایده هدیه‌ای شایسته دریافت می‌کند.

اما مهم‌ترین بخش کار همسا در این جشنواره، چگونگی ترغیب کارکنان به ایده‌پردازی است. ما با طراحی تب اختصاصی در اپلیکیشن همسا و ارسال پوش نوتیفیکیشن، از تمام افراد سازمان دعوت کردیم دانش و تجربه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و ایده‌های جدیدشان را مطرح کنند. البته مهم‌ترین خدمت همسا در این باره، پیداکردن افراد تاثیرگذاری بود که در سازمان پتانسیل اینفلوئنسرشدن را داشتند.

با توجه به نحوه فعالیت‌های افراد در همسا، کارمندانی که در سازمان و پلتفرم همسا محبوب هستند برای چنین موقعیت‌هایی پرورش داده می‌شوند تا با انتشار فراخوان و پست‌های مربوطه، از کارکنان دعوت به مشارکت کنند. در پایان با توجه به داده‌هایی که پس از اتمام جشنواره از سازمان مورد نظر جمع‌آوری کردیم متوجه شدیم که با استراتژی‌های همسا، ایده‌ها رشد قابل توجهی نسبت به جشنواره‌های گذشته داشته‌اند و کارمندان هم به مرور در حیطه ایده‌پردازی توانمندتر شده‌اند.

 

داستانهایی بیشتر از تجربه‌های همسا در شرکت‌ها با زمینه‌های فعالیتی گوناگون را می‌توانید از اینجا بخوانید. 

برای دریافت محتوای بیشتر و به‌روز، ما را در  لینکدین دنبال کنید.

آخرین داستان‌ها

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید