چطور به کارمندان خود بازخورد دهیم که منجر به عکسالعمل منفعلانه نشود؟
بهعنوان مدیر یا رهبر تیم قطعا به این مورد برخورد کردهاید که میخواستید یکی از اعضای تیم را بابت اقدام نادرست و غیرکاربردی آگاه کنید و به او بازخورد بدهید. اما احتمالا بعد از آگاه کردن او با صحنه ناراحتی و یا خشم روبرو شدهاید. حتی در برخی موارد، ممکن است بازخورد شما منجر به […]
چگونه اعتماد سازی در سازمان رخ میدهد؟
به این سوالات فکر کنید: شما پول خود را کجا سرمایهگذاری میکنید؟ مراقبت از فرزندتان را به چه کسی میسپارید؟ اتومبیل خود را برای تعمیر پیش کدام مکانیک میبرید؟ در هنگام بیماریِ خود یا عزیزانتان، به کدام پزشک مراجعه میکنید؟ غذای خود را از کدام رستوران تهیه میکنید؟ آنچه بهطور معمول در پاسخها مشترک است، […]
مدل RESPECT در دلبستگی سازمانی
وقتی افراد برای کسی ارزش و احترام بیشتری قائل میشوند، برایش مشتاقانهتر، دلسوزانهتر و با کیفیت بیشتری کار میکنند. مدل Respect یا «احترام» مسیر میانبری را برای رسیدن به چنین رابطهای بین کارکنان در سازمان شما فراهم میکند. با اطمینان میتوانم بگویم شما مدیری لایق و پیشرو خواهید بود. دلیلم همین انگیزهای است که برای […]